

Typer Island has a lot of Adventurer tools for kids to find their way around the Island.

They can also visit Story Lagoon and practice their skills by typing a favorite story from literature, such as excerpts from The Adventures of Tom Sawyer, a nursery rhyme, a classic book, or a fairy tale. Kids can choose to take more lessons or challenges on Explorer Isle. They must reach the Castle to play those games. The Cave on Explorer Isle has an awesome game room where kids can choose to play any of Typer Island’s games – except the exciting bonus games available in the Castle and the Lost City.

Kids can take a break from their typing adventure at any time to explore Typer Island. The Castle’s secret passageway takes them to the Lost City, a mysterious underwater city, filled with surprises and a challenging underwater scavenger hunt game. Once at the Castle, kids become the ruler of Typer Island and embark on more adventures and games. After completing typing activities in each land, the ultimate reward is reaching the Castle. Kids are motivated to learn new keys, pass typing tests and complete challenges to earn coins, points, and jewels for their Treasure Chest. They help kids progress through the Adventure using just the keys they have learned. Typing Instructor for Kids is the perfect typing solution for parents, too, as kids will not need help as they are guided step-by-step by Toby, a young boy, and his feathered-sidekick, Layfette. “Boring” is not a word you’ll hear as kids continue their Adventure in new lands, On the Water, In the Air, Over the Edge, and Under the Sea.

The Typer Island Adventure is packed with so much fun and motivation, kids forget they are learning to type. They’ll learn to conquer the a, s, l, and keys, take on typing lessons, challenges, and games. Kids start their journey in the Old West at Wild Bill’s Soda Shoppe. Get your kids to the head of the class as they learn to become Touch Typists on a motivating adventure on Typer Island. No other Typing tutorial is more entertaining and educational. It presents Typing Instructor in full-screen size and rich color for the optimum Typing Instructor experience for kids. Essa apropriação dita autoral, é então percebida como uma capacitação resultante dos gestos e ações que lhe deram origem, onde a causa da sua proposição, fundação ou descoberta, se manteve permanentemente a cargo daquele sujeito professor de música em formação, que agora quer gravar os sons da e na sua sala de aula.Typing Instructor for Kids Gold is the most advanced Typing Program available. “Som de Classe” resulta por fim numa contribuição à construção de um conceito de apropriação autoral, que se delineia a partir de rotinas de reações e atitudes onde o conteúdo fundamental daquilo “que se aprende/ensina” é justamente a maneira “como se aprende/ensina”. Os experimentos se realizaram no “Estúdio Experimental” e no “Laboratório de Ensino da Área de Fundamentos da Linguagem Musical” do Departamento de Música do Centro de Artes da Universidade do Estado de Santa Catarina, em estações de trabalho com configurações bastante simples e domésticas. Essa aproximação analítica alcançou seus objetivos gerais circunstanciando técnicas e operações abrangentes para o uso dos recursos de áudio disponibilizados por esse tipo de tecnologia. Considerando o fato de que, muito embora, tal aparato não tenha se desenvolvido especificamente para as interações típicas da aula de música, verificou-se positiva a hipótese de uma possível inclusão de conhecimentos e habilidades na instrumentalização do professor que o capacite para tais usos. A partir de uma investigação aos recursos de processamento de áudio digital em computadores tipo PC, este artigo de divulgação apresenta contribuições a uma normalização de procedimentos que viabilizem uma inclusão significativa de rotinas de produção em áudio digital no espaço escolar.
